Public Relations - pro pokročilé
Informace o kurzu
Zásadní otázku, jaký je rozdíl mezi PR a marketingem, jsme vyřešili jednou pro vždy. Díky konceptu PR 360® obě oblasti maximálně propojujeme a využíváme synergického efektu všech dílčích aktivit. Zatímco marketingová komunikace představuje značku, produkty a služby cílovým skupinám, public relations buduje a udržuje pozitivní vztahy s těmito cílovými skupinami. Kvalitní PR již dnes není výhodou, ale nutností.
Tento kurz je určen všem, kteří už mají s PR praktické zkušenosti, ale chtějí se dozvědět novinky z oboru. Jak efektivně vyhodnocovat, jaké nástroje používat, která témata nabízet. Svět médií se totiž zrychluje a zhušťuje každým dnem, ubývá titulů, množství agendy se přesouvá na weby a sociální sítě. Kurz Public Relations - pro pokročilé vám pomůže se zorientovat v těchto nástrahách.
Lektor kurzu

Petr Lesenský
Český novinář, public relations konzultant, člen výkonné rady české Asociace public relations, člen Rady pro marketing a cestovní ruch města Brna, člen představenstva Starez-Sport, a.s. a majitel PR a marketingové agentury Lesensky.cz. V rámci své angažovanosti v public relations a marketingu přišel s myšlenkou pravidelného pořádání PRCA v Brně. Stál u zrodu brněnského vzdělávacího střediska PR Akademie a studentské agentury PR Gang, která na půdu vysokých škol přivádí od roku 2017 reálné klienty. V minulosti Petr pracoval 7 let jako novinář pro Vltava-Labe-Press a Computer Press, působil také jako šéfredaktor časopisů Connect! a Osobní finance. Zkušenosti z médií zužitkoval při řízení stovek marketingových a PR kampaní. Ve volném čase se věnuje trénování dětí ve futsalu. Je certifikovaným trenérem a rovněž zakladatelem spolku Dětský futsal.
Příjemné prostředí

Brno, Štursova 583/49
Školicí místnost PR a marketingové agentury Lesensky.cz nabízí komfortní a příjemné prostředí pro kurzy a workshopy v menších skupinkách. K dispozici je výborná italská káva, výběr čajů a nealko nápojů.
Naučíte se
- Vyhodnocovat mediální úspěšnost svých témat
- Pravidla krizové komunikace
- Nastavit efektivní komunikační strategii
- Připravit dlouhodobě fungující plán témat
Obsah kurzu
Kurz trvá 1 den - 360 minut - 9:00 - 15:00
1. Úvod
- Role PR ve 21. století
- Nejpoužívanější nástroje public relations
- Aktuální trendy a integrované PR kampaně
- Provázanost s ostatními marketingovými kanály
2. Aktuální situace v médiích
- Tištěná versus online média
- Typy médií – zpravodajská, lifestylová, oborová, odborná
- Čtenost médií a aktuální trendy
- Nová média – sociální sítě, blogy, mobilní aplikace apod.
- Výběr nejvhodnějších médií pro dané téma, obor a účel
3. Krizová komunikace
- Jak podchytit a zažehnat krizi
- Plán krizové komunikace, určení rolí
- Vyhodnocení
4. Workshop – příprava materiálů pro novináře
- Ukázka a zkouška přípravy různých typů mediálních výstupů
5. Monitoring médií a vyhodnocování aktivit
- Nástroje pro monitoring médií
- Vyhodnocování výstupů a různé metriky